Shop Mobile More Submit  Join Login
Flappy Bird Watching by TheBourgyman Flappy Bird Watching by TheBourgyman
Today I had the privilege of discovering this little wonder of an iOS/Android game that is "Flappy Bird". If you aren't one of the many enlightened people who had to experience (or watch footage of) this game, may I suggest this video (WARNING: strong language, try this one if swear words offend you). For those who prefer a good old Wikipedia article, help yourself!

Yes, the pipes are a complete ripp from the Mario games. Nintendo needs to make an enemy like this in their games, in retaliation!

(P.S.: those who played the game, what is your score? Mine is 40 56.)

An hour and a half in Paint Tool SAI.


Flappy Bird belongs to .Gears Studio, Mario and Peach (and the pipes, yes!) to Nintendo.
Add a Comment:
 
:iconmylespro:
MylesPro Featured By Owner 3 days ago  New member
Too funny LOL
Reply
:iconred-star101:
Red-Star101 Featured By Owner Mar 16, 2015   Artist
Can you please give me the correct link for SAI? I don't know what to trust. Neither did Nintendrawer, o she directed me to you :)
Reply
:iconthebourgyman:
TheBourgyman Featured By Owner Mar 16, 2015  Professional Digital Artist
Send you a Note with the details.
Reply
:iconduelpiccolo:
duelpiccolo Featured By Owner Mar 14, 2015  Student Digital Artist
The score for me is...
Phone: 10
PC: 39
Reply
:iconrelictune:
Relictune Featured By Owner Feb 20, 2015
Lol
Reply
:iconscarletarchmage:
ScarletArchMage Featured By Owner Feb 16, 2015
hahaha cool.
Reply
:iconmr-illusionist-1331:
Mr-Illusionist-1331 Featured By Owner Feb 15, 2015  Student General Artist
Awesome:D
Reply
:iconadultswimlver:
adultswimlver Featured By Owner Feb 11, 2015
lol 
Reply
:iconschrucy:
Schrucy Featured By Owner Jan 20, 2015  Hobbyist Traditional Artist
That's great :D
Reply
:iconkonggodamera:
konggodamera Featured By Owner Dec 6, 2014  Hobbyist Writer
Mario looks way too content watching this
Reply
:icondarkomen94:
DarkOmen94 Featured By Owner Nov 10, 2014
Lol
Reply
:iconkillerrainbow123:
killerrainbow123 Featured By Owner Nov 2, 2014  Student Artist
im playing flappy birds online while commenting
Reply
:iconkillerrainbow123:
killerrainbow123 Featured By Owner Nov 2, 2014  Student Artist
i love how marios like: nom nom nom..who cares
Reply
:iconfaxerton30:
Faxerton30 Featured By Owner Oct 12, 2014  Hobbyist Artist
XD This Picture
Reply
:icondragonlord117:
dragonlord117 Featured By Owner Oct 2, 2014
The highest I had before I deleted it was 21
Reply
:iconsamanthathehedgehog2:
Samanthathehedgehog2 Featured By Owner Sep 28, 2014  Student Traditional Artist
I got 39 it took me an hour and a half to get to that  number......m ;-;... 
Reply
:icongarfieldfan22:
Garfieldfan22 Featured By Owner Sep 17, 2014
LOL...
Reply
:iconericthewhitelion:
EricTheWhitelion Featured By Owner Aug 22, 2014
hahahahahahahaha

this made my day
Reply
:icongoomba98:
Goomba98 Featured By Owner Aug 8, 2014
TV Tropes has noticed that the bird resembles a Cheep-Cheep as well.
Reply
:iconyoutubeware:
YouTubeWare Featured By Owner Aug 1, 2014  Hobbyist Digital Artist
...
Reply
:iconcalliope1000:
Calliope1000 Featured By Owner Jul 29, 2014
-yells so loud that all of denivart can hear-
FLLLLLLAAAAAAAPPPPPPPYYYYYYYYYBBBBBBBBIIIIIIIIIIIIRRRRRRRRRRRRRRDDDDDDDDDD'S BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKKK!!!!
Reply
:iconwolfheartrocks:
Wolfheartrocks Featured By Owner Jul 20, 2014  Hobbyist Traditional Artist
XD
Reply
:iconstarlingburstie:
starlingburstie Featured By Owner Jul 18, 2014
XDDDDDD
Reply
:iconmikaristar:
MikariStar Featured By Owner Jul 9, 2014  Hobbyist Digital Artist
lol
Reply
:iconjunuan:
Junuan Featured By Owner Jun 30, 2014
i have flappy bird
Reply
:iconcalliope1000:
Calliope1000 Featured By Owner Jun 30, 2014
FLAPPY BIRD! -eyes water in JOY- HE'S BACK!!!!!!!
Silver:Calm Down!!
-hugs him-
Silver: Calm Down....
Reply
:iconsupermariofan1267:
SuperMarioFan1267 Featured By Owner Jun 27, 2014
...LOL
Reply
:iconplaystationcapreson:
Playstationcapreson Featured By Owner Jun 25, 2014  Hobbyist Artist
:o
Reply
:iconcreepygames05:
creepygames05 Featured By Owner Jun 25, 2014  Hobbyist Traditional Artist
LOL  i love it
Reply
:iconboopaw:
Boopaw Featured By Owner Jun 24, 2014  Student Traditional Artist
LOL!
Reply
:iconplazzap:
Plazzap Featured By Owner Jun 5, 2014  Hobbyist Digital Artist
This is awesome dude :D
Reply
:iconsuperambarmansion:
superambarmansion Featured By Owner May 31, 2014  Hobbyist Artist
jejeje
Reply
:iconbrotendrawer:
Brotendrawer Featured By Owner May 19, 2014  Hobbyist General Artist
Pssshhh HAHAHAHAHAHA that is so freaking hilarious :rofl: btw I'm comment 500
Reply
:icondysartist:
Dysartist Featured By Owner May 14, 2014  Hobbyist Artist
:rofl:!!!
Reply
:iconbillthebullet:
Billthebullet Featured By Owner May 1, 2014
Mario you're the cause of all the rage
Reply
:iconnintendolover105:
NintendoLover105 Featured By Owner Apr 13, 2014  Student General Artist
LOL Pikachu Piff Plz 
Reply
:iconblakjakxxi:
BlakJakXXI Featured By Owner Apr 10, 2014  Hobbyist General Artist
Oh my god. That is hilarious. :rofl:
Reply
:iconredflyninja:
RedFlyNinja Featured By Owner Apr 9, 2014
I always imagined Flappy Bird with 1 eye like Sonic.
Reply
:iconsunshineluigi:
Sunshineluigi Featured By Owner Apr 8, 2014
your good embarrassingly my high score is 3 XD
Reply
:iconpascal775:
Pascal775 Featured By Owner Apr 8, 2014
Your work is published there, Just sayin www.conneriesqc.com/2014/02/11…
Reply
:iconthebourgyman:
TheBourgyman Featured By Owner Apr 8, 2014  Professional Digital Artist
I was aware of that, but thanks for telling me!
Reply
:iconunheard-canon:
Unheard-Canon Featured By Owner Apr 1, 2014
I dont know whats worse...that the fact this exist?

Or that Mario finds entertainment in it...

or that Mario thought that Peach would enjoy it....
Reply
:iconmikuchan12345:
MikuChan12345 Featured By Owner Mar 29, 2014   Artist
XD
Reply
:icondaedalus725:
daedalus725 Featured By Owner Mar 25, 2014
1
Reply
:iconbohepansthezeroth:
BohepansTheZeroth Featured By Owner Mar 22, 2014
Ah, that's just wrong! ...it's funny, but that's just wrong. XD
Reply
:iconthebourgyman:
TheBourgyman Featured By Owner Mar 22, 2014  Professional Digital Artist
Not as wrong as your avatar! XD
Reply
:iconbohepansthezeroth:
BohepansTheZeroth Featured By Owner Mar 23, 2014
...You know what, I can't argue with that. But that's why I have it as my avatar! XD Seeing the whole image that I got my avatar from still cracks me up every time. You think this is scary, you should see Gaston. That face is SO WRONG. XD It's at least got to be as wrong as what you see in my avatar, heh.
Reply
:iconthebourgyman:
TheBourgyman Featured By Owner Mar 23, 2014  Professional Digital Artist
Haha I know, I've seen the original Disney swapped faces picture as well and I thought some of them were hilarious (and there even blogs dedicated to this especially, haha).
Reply
:iconbohepansthezeroth:
BohepansTheZeroth Featured By Owner Mar 24, 2014
Okay, I'm going to admit that you have me there! I've only ever seen Belle and Gaston suffer a face swap. Other Disney characters were given that treatment as well? Looks like the person who showed me that image was holding out on me! (Or didn't know about anything else.) Okay, I have to track this stuff down at some point. I can only imagine how much worse/funnier it can get... XD
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 8, 2014
Image Size
147 KB
Resolution
700×900
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
49,747 (23 today)
Favourites
3,217 (who?)
Comments
533
Downloads
183
×